Dagens ridpass!

Eftersom Gajos tävlade igår så fick han bara skritta en runda!

Sen efter det så red jag Decibelle en stund på ridbanan, ca 45 minuter!
Först så skrittade jag ju fram såklart! Sen travade jag henne en stund i båda varven. Jobbade henne i form och lite lösgörande arbete, såsom volter serpentiner osv..
Sen galopperade jag henne i varje varv i lättsits spåret runt. Sen jobbade jag henne lite på volten i galopp!
Efter ett tag så gick jag över till lite galoppbommar, trevade över travbommarna, sen red jag igenom svängen, fattade galopp och galopperade över galoppbommarna!  Sen  bytte jag varv och galopperade över galoppbommarna, saktade av till trav och travade över travbommarna osv...:)
Bra övning som gör att man tränar ögat, att sakta av efterbommarna så att hästen lär sig att den inte bara ska dra iväg efterbommarna!


hahha, suger på paint, men aja!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0