"Gästbloggning"

Hej alla tove och amandas läsare ;) Lisa här från häst och ryttare, nu har jag fixat en header till tove och amanda som dock inte blev ngn vidare vacker men men dem får la bestämma om dem vill ha den lr inte!
men tove kom med idéen att jag skulle gäst blogga när jag ändå var här och fixade :) så jag tänkte berätta lite om mig själv o min ponny!
 


Jag heter Elisabeth Ågren (lisa)och är född 1995 jag bor precis utanför göteborg i det lilla samhället Partille.
Min ponny heter Golden rainman (ragge) och han är född 2004 och han står uppstallad på nääs ryttar förening!

Det var den 22 december 2008 jag fick hem min lilla pojk efter att ha provridit han i falkenberg i början av december.
Provridningen gick ju bra men han var nog egentligen inget speciellt att rida utan att han var otroligt lätt i handen bara man tog tyglarna så gick han i form vilket var helt underbart! Men ah vi som har häst förstår ju de välkända "klicket" haha nej men man verkligen bara fastnar för den liksom. Han hade dock inte hoppat alls mycket så det ända vi hoppade var ett kryss på ca 40-50 cm (ha-ha) men det räkte på något sätt för mig, vi kollade ju trots allt inte på ponnyer som hoppade msv då vi skulle ha en ungponny så jag hade ju inte förväntat mig och hoppa runt en bana på 120 cm.
22 december jag var otroligt lycklig att fått ta hem den här fina lilla saken som bara gick i form av att man tog tyglarna det var som en belöning av allt slit jag hade med min ponny som jag hade innan som bara sprang och ibland sket hon fullständigt i vad jag sa (hehe men hon var världens finaste prinsessa<3) men jaja tillbaka till ragge. Det var la i januari jag började träna lite mer på allvar om man så ska säga innan hoppade jag bara en gång i veckan hemma och då på sånna där små plutti hinder men jag lydda ju min mamma och det verkade funka för vi gick ju upp i höjderna varje gång nästan men det var ju dock inte det som var grejen att hoppa högt utan att han skulle tycka det var roligt! vilket han gjorde efter ett tag, lix. 2 första träningarna gick la inte så jätte bra men sen var det bara som 50öringen trilla ner han fattade faktiskt att det var roligt och det gick bättre och bättre.
ah bättre och bättre gick det men vi startade inte en ända tävling på hela våren då vi "inte skulle skynda i höjderna". men alla dessa otroligt snälla kommentarer man fick av alla tränare skulle jag nog kunna skriva en uppsats om hehe (a)
I juni släpptes han på bete då han hade börjat krångla lite och bara tvär stanna och blabla asså inte bara när man hoppade utan jag kom typ inte en meter utan att det tog stopp men vi tänkte aja han kanske bara är lite jobb trött och behöver rensa hjärnan så han fick en månads sommar bete och en 5 veckor lång igång sättning då han fortsatte och krångla så till slut fick vi åka till vetrinären och det visade sig att han var halt.
jag orkar inte dra vad det var och så men han fick iallfall stå en månad sen en 4 månaders lång igång sättning allt som allt, jag tror att det var jul afton (09) om jag inte minns fel jag fick gallopera han för första gången och ca 2 veckor efter detta började vi hoppa lite smått men det var ju som att börja om från början igen men det var bara att ta de och jobba jobba jobba.
Men ah nu går det bara framåt för oss och han är en riktigt fin ponny det e han verkligen (a)

ah detta var la lite småfattat min tid med ragge som tillmesta dels har vilat men som sagt nu är vi på G och jag bara längtar till sommarens alla tävlingar. Men detta har ju som ni kanske fårstår inte vart någon dans på rosor men jag är otroligt glad att jag aldrig gett upp då han är en sån guld ponny!

"DET ÄR EN RIKTIG GULD PONNY DU HAR! HAN KOMMER NÅ TOPPEN!"

I våran blogg så följer ni våran utveckling med våra ponnyer och massa annat som rör hästarna :)
så mer kan ni läsa här http://hastochryttare.blogspot.com

HA DET GÖTT! och glad påsk ;)



Kommentarer
Postat av: Anonym

fin header! men den syns inte, man måste typ bläddra ner och dra åt sidan för att komma till själva sidan :// kanske fel på ngn kod, eller så är de bara min dator , men fin var den iallafall :)



skulle bara säga de :)

2010-04-03 @ 14:40:53
URL: http://heddajosefsson.blogspot.com
Postat av: Evelin [häst&foto]

Kul och bra blogg! Här ska jag försöka titta in oftare :)

2010-04-05 @ 11:06:44
URL: http://evliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0