Om träningen !

Var och tränade båda ponnys'arna i morse!

Började med Gabriel :

I markarbetet så var det mycket att han skulle "ta" höger tyglen och inte bara bita sig fast i vänster tygel , så han lixom kan börja gå rakt och inte vela fram och tillbaka . Detta sitter ju självklart inte bara i han utan jag har även en viss tendes att hamna för mycket på vänster sida vilket gör det svårare för både han och mig men jag jobbar på det!
Sen hoppingen , underbara ponny! Gick sjukt bra idag . Han kollade faktiskt inte på något och stannade inte heller , han har varit lite "tittig" de senaste gångena men asså han bara flög idag !
Och han börjar faktiskt bli bättre med att inte hoppa 27 meter innan hindrena utan väntar faktisk , men då gäller det att jag är med , för då blir alltig perfffffffffffa ! :D
Men alla tyckte att bäbis var jätte duktig idag , han har gjort sådana framsteg !


Sen tränade jag ju Filur också :

Goosh , vad han har blivit fin i markarbete!
Går stadigt och lungt , asså det är en helt underbar känsla att sitta på den ponnyn asså!
Han bara dansar fram!
Sen hoppningen , jävlar vad han är fin!
obbade på lite distanser , kunde hur enkelt få ett till galopp språng eller få ett mindre .
Asså det finns inte ord för hur grym det ponnyn är !
Älskar haaaaan (L)

Bilder kommer imon , blogg.se dampar :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0