1 år (L)



Ett år med Gabriel idag <3

Tänk vad vi tillsammans har utvecklats på ett år , de flesta kommer någ ihåg hur han var på  första träningen?
En helst galen , stressade och han stannade på allt den träningen , mina tankar var hur fan jag kunde köpt den ponnyn...

Men som de flesta vet är jag jävligt envis ger mig aldrig , kan vara en fördel ibland och en nackdel i andra lägen.
Jag vägrade att ge upp , jag kan erkänna att jag har sagt väldigt många gånger att jag orkar inte mer , frågat mig själv om det verkligen är värt allt slit , sagt att jag ska sälja honom men ångrar mig nån minut senare och sagt till mig själv att det ska funka, Att alla är värda en andra chans.

Sen började jag träna för Christoffer igen , de första träningarna var som den första rena helveten men jag gav inte upp. Men sen har allting gått bättre och bättre och mycket tack vare min tränare .
När jag hade tränat för han ett tag gick ponnyn från klarhet till klarhet , han vill så otroligt mycket och försöker alltid .

Och nu när jag kollar tillbaka på den träningen för nästan ett år sen kan jag knappt fatta att det är samma ponny. Och nu är jag så jävla glad att jag inte gav upp.

Gabriel har någ inte haft det så lätt heller , han blev antagligen slagen när han bodde på Estland då han var väldigt reserverad och rädd om sig när han kom till Sverige men han hade turen att komma till Eva och Mirja i Hjo som tog han som han var och byggde upp hans självförtroende. Det var även de som red in han när han kom till Sverige .

Sedan köpte vi han , vilket egentligen inte var meningen . Mamma var ute och kollade möbler på nätet och kom in på hans annons på något konstigt sätt och hon fasnade för han direkt , så vi åkte och provred och älskade honom sedan testade vi han för min gamla tränare som sa att han hade mycket att ge.

Så vi köpte honom.

Nu går han otroligt fin både på marken och i hoppningen , och i helgen ska vi antagligen debutera LA ( 110 cm ).






När han kom till Sverige vintern 2008 .
Och här bilder på han idag , vissa från tävlingar och vissa är nytagna.















Jag älskar dig (L)

















Kommentarer
Postat av: Mirja

Jätte kul att läsa! Du har verkligen gjort ett toppen jobb Tove! Ni passar så himla bra ihop. Lycka till framöver. Måste komma och kolla en tävling snart:) Kram Mirja. Ewa hälsar!

2010-08-21 @ 14:58:08
Postat av: Matilda

Grattis =D§

2010-08-21 @ 18:19:39
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Grattis, va fin har blivit!:)

2010-08-21 @ 21:27:01
URL: http://ponnyhoppryttare.blogg.se/
Postat av: hedda & thilia ♥

taack :)

2010-08-22 @ 11:19:53
URL: http://heddajosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0