Resultat!

Hoppade en LB ( 1m ) idag igen.

Hade två ner , samma som igår. Men var en mycket bättre runda! Rev 3:an ett vågplank som kom ur sväng , jag red dåligt och höll inte galoppen genom svängen sen hoppade han inte upp sig ordentligt.. Sen rev vi 4:an kom ganska tajt efter 3:an och vi kom i korsgalopp.

Men han var mycket finare idag! Kom lite fel till femman för han drog iväg och jag blev kvar i handen men han försöker alltid och försöker verkligen göra sitt bästa <3 Min prins!

Nästa tävling blir nästa helg, DM:et i Gislaved! Båda följer med :D



Sitter vid min bror's dator så har inga nya bilder...


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Söt bild:)

2010-08-29 @ 20:37:33
URL: http://ponnyhoppryttare.blogg.se/
Postat av: Johanna Grant

ses nästa helg ! ;D

2010-08-29 @ 21:23:29
URL: http://johannagrant.shapemeup.se
Postat av: Matilda

Söt bilder =D

2010-08-29 @ 22:31:06
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Gunvor Nilsson

Jag kände igen GABRIEL direkt....

Min dotter Johanna Lidén var åxå i Bankeryd 28/8.

Vi hade hemma Gabriel några dagar på sportlovet 2009, Eva ville byta honom mot en nordsvensk som jag har, men hon prutade inte ett öre på 40.000 och det tyckte jag var för mycket. Dessutom ångrade hon sig på nordsvensken, hon hade fått en häst gratis ist, och det var ju bättre. Hos oss var Gabriel väldigt istadig, skulle inte gå in i stallet eller boxen tex, om inte nån annan följde med först. En annan grej var att han red på stona, framförallt på ett travarsto vi hade då. Hon var brunstig och han skulle betäcka gång på gång... rev sönder två täcken och höll på att fastna i remmarna. Märren vansinnig på honom .... undrar just om han är riktigt kastrerad. Sen konstaterade vi att det är inavel i honom, han har väl samma far som morfar eller typ, när vi läste i passet.

Men hoppa kunde han, det såg vi när vi provred i ridhuset borta hos Eva nånstans. Däremot kunde vi inte hoppa när han var här, för vi fick inte hoppa utan instruktör, och ingen hade tid just då i vår ridklubb :(. Ute var det liksom vinter.

Gabriel åkte tillbaka och nordsvensken fick bli kvar. Vi köpte i nov 2009 en annan D-ponny, som - liksom Gabriel - inte haft det så lätt i livet, Beauty heter hon, 8 år, imp Holland.

Det var kul att se att Gabriel fått ett gott liv, jag kände ju igen hästen, men han har ju verkligen utvecklats till det bättre !

Du är väl en duktig ryttare, vilka resultat du haft med Filur !

Hälsningar från en ponnyryttarmorsa i Ulricehamn !

2010-08-30 @ 12:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0