TOVES svar på frågerstunden!

Nu kommer mina svar på frågestunden!

1. Hur skulle eran drömhäst vara? Färg, temprament, ras, storlek osv.. :)

Hmm , svår fråga! Helst skulle det någ vara ett svensk halvblod,holistener. Kankse ca 165 inte för stor men inte för liten heller. En häst med ett bra huvud , snäll och lungn i stallet inget hetsig men ändå frammåt arbetsvillig i arbetet! Ska ha väl och fin hoppteknik.

2. Borstar ni alltid era hästars svansar innna ni ska rida? Eller hur gör ni för att få den så tjocka och fina? Vilket pälsglans använder ni? Eran blogg är jätte bra! :DD

Jag borstar alltid mina hästar's svansar vardagligen men anväder alltid pälsglans så att svansen ska vara lätt att sköta. Sen på hösten när det blir gegit och blöt så tvättar jag dem med jämna mellanrum och jag använder bara schampoon mm som är anpassad till hästar!
Tack så jätte mycket! :D

3. Är det någon av era hästar som ni känner att ni har utväcklats så mycket så att ni känner att ni nått era måkl med den ponnyn? Om inte vilka mål har ni med dem i år? :)

Nej faktiskt inte , det finns alltid saker man ska jobba på och förbättra.
Målen iår är att Filur och jag ska göra fina MSVB ( 120cm ) rundor. För Gabriel så hoppas jag att vi ska kunna starta några LA:er ( 110cm ) nu mot hösten! Men tänker inte stress med han utan gör det när han och jag som ett team känns redo för det.

4 Hur länge har ni ridit?
 Hur många egna hästar har du haft?
 Kommer du att jobba med hästar när du blir stor?


1. Sen jag var 5-6 år så ca 10 år!
2.  4 egna men innan jag fick min första ponny så hyrde/lånade jag olika ponny's/hästar!
3. Om jag ska vara ärlig så har jag ingen aning xd Vet inte riktigt vad vill jobba med när jag blir äldre. 

5. Vilket gymnasium och vilken linje ska ni gå? Vad vill ni bli i framtiden? :p

Jag ska gå samhäll-samhäll på Per Brahe i Jönköping , som jag skrev på förra frågan så har jag inte bestäm vad jag vill jobba med när jag blir äldre. Men typ mäklare,advokat och liknande tycker jag verkar var kul!

6.Hur många hästar var har ni? :)

Två egna , Filur och Gabriel. Och just nu rider jag en stor häst också.

7. Vad använder ni för smink? :)

Maskara,kajal,conciler, foundation :)

8. Kan inte ni lägga upp en 10 i topp stövlar? :p

Klart vi kan! :D

9. Om ni fick välja en av varandras hästar vilken skulle ni å välja och varför? :)

Oj svår fråga , "hoppmässigt" skulle jag någ välja Decibell för hon har sån hoppkapacitet. Fast skulle någ lika väl kunna välja Gajos som också hoppar med god teknik och är så sjukt söt! (a) 

10. Tkr ni det är fult med strasspannband?
kommer ni att gå över tills torhäst i framtiden?
Hur många rosetter har ni?
Hur många felfria LA har ni hoppat?


1. Kan bero lite på. :)
2. Ja , det hoppas jag!
3. Hmm , ingen aning men över 60!
4. Med Filur har jag ju kvalat MSVB så minst 3 och högst 10 kanske. Och Gabriel har jag inte hoppat någon LA med.

11. Har någon av er pojkvänn?
När ni börjar gymnasiet hur ska ni då hinna med 2 ponnyer? :)

Nope, det har vi inte.
Gäller att planera och prioritera dagar då det blir stressigt!


12. Vad är dina mål? :)

Med Filur är det att få fina rundor i MSVB och får se hur långt jag hinner med Gabriel tänker inte stressa upp han i höjderna då han har framtiden för sig men får hoppas att vi hinner starta någon MSVB! :D

13. Tycker ni att det är viktigt med märke? :)

Njaa , själv tycker jag det är snyggt med märke men jag dömer ingen för deras utrustning vare sig den är billig eller dyr.

14. Har ni eget stall elr star ni uppstallade i privat stall ?:)

Är uppstallad i privat stall! :)

15. Vilka tränar ni för? rider ni även markarbete/dressyr för instruktör? (:

I hoppningen Christoffer Andersson , just nu ingen i markarbete/dressyr men letar!
Får bra tips och övningar av min hopptränare!

16. 1: Hur många ponny'sar har ni var?
2: Står ni i samma stall?
3: hur känns det att sålt tippi?
4: Hur ska ni hinna med gymnasium och hästarna?

1. 2 stycken!
2. Just nu har jag mina hästar hos Amanda men annars nej. :)
3. ...
4. Som jag skrev gäller det att planera och prioritera1

17. På endel bilder ser det ut som om Tove rider mitt inne i ett samhälle!? Typ på en fotbollsplan;) Gör du det?

haha nej , de bilderna är från Ränkanhoppet i Strömstad tävlingen var mitt inne i samhället vid en idrotts plats! :)

18. har någon av er system kamera ?
och när ska ni svara pp frågorna :)
 
Amanda har! :)
Just nu ;)

19. Kan inte ni lägga upp bilder på alla era schabrak?

Ja det kan vi! :D

20. Hej!
ni har ju så fiina saker till både er och hästarna
vilka affärer/sidor köper ni era saker på?
och kan ni länka till olika affärer som har stövlar och schabrak helst-:) jätte bra blogg!


Tack så jätte mycket!
Köper nästan allt på Charlies häst och hund! Dom är bäst och har vekligen allt!


21. hur många stallplatser finns det i amandas stall? :)

..........

22. Vilka bloggar laser ni ?:)

http://elvirahenningsson.blogg.se/ http://schalalaaolsson.blogg.se/ http://ponnyochryttare.blogg.se/ http://johannagrant.shapemeup.se/ http://bellablondiiiiiee.blogg.se/
http://kristinawarg.blogg.se/ http://hastdiggaren.blogg.se/ http://klaaraskatt.blogg.se/

De är de jag kommer på just nu sen läser jag "storbloggarna" kissis, dessie , paow osv ...

23. Vad kostade era ponnyer, och vad hade de gjort innan ni köpte dem? Hur länge har ni ägt dem?
Hur långa är ni?

Filur 70 000 tror jag men det var med sadel också! Han hade gått några LB ( 1m ) jag har ägt han i ca 2 år och 3 månader! 
Gabriel 25  000 hade inte gjort någonting , nyss inriden. Han är tagen väldigt sent!
Jag är ca 161 cm!


24. Hur känner du Klara skatt och andrea olsson?:)

haha , lite komiskt faktisk . Började prata med Klara på bdb efter en tävling 2008 tror jag , vi var på samma tävling sen såg jag en av hennes bilder på bdb's framsida och sen träffade jag henne för första gången i Ale-Jennylund förra året och åkte till Göteborg och var hos henne under horse show dagarna!
Andrea känner jag genom Klara eller hur man ska säga började snacka men henne på bdb också och nu har vi träffats några gången i vekligheten! Sjukt snälla tjejer! <3








 


Kommentarer
Postat av: M

Då kommer vi gå nära varandra :P Jag går på John Bauer vid A6

2010-08-08 @ 16:19:20
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Sophie

Kul att du tränar för Christoffer, han är riktigt duktig :)

2010-08-08 @ 22:00:35
URL: http://sussiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0