Clinic!

Idag ver det ju som jag nämt tidigare en clinic på Charlies i Jänköping för Lotta Björe och Sylve Söderstrand!
Jag och 4 andra tjejer red när de pratade ^^
Jag hade Gajos och han skötte sig mer eller mindre exemplariskt! Dock blev han lite trött eftersom clinicen var ca 1 och en halv timme lång och det var typ 30 grader!!

Jag måste säga att Lotta och Sylve var jätte bra!! De gav massa bra tips, övningar och berättade syftet med en massa olika övningar.

De pratade mycket om hur viktigt det är att hästen är lydig för hjälperna, lyssnar fram och tillbaka, att hästen ska vara formad runt innerskänklen, att det är viktigt med vägarna och att sitsen är jätte viktig!

Massa bra tips fick jag som jag tror att jag kommer få nytta av i framtiden!

Så här såg deras "reklamblad" ut :)

 


Kommentarer
Postat av: FLORENCE

Sv: Tack så mkt =)

2010-06-03 @ 17:47:45
URL: http://florencestyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0