Dagens ridpass!

Filur: Longerades imorse.
Gick sjukt bra faktiskt ;o brukar inte longera för det brukar gå ganska dåligt xd
Men i morse var han verkligen kanon fin och gick galet bra! Han blir faktiskt mycket snyggare att kolla på när han går så som han gjorde ;)
Det enda problemet idag var att han inte ville sakta av xd

Gabriel : Red han på banan nu på kvällen när det hade blivit lite svalare.
Lyssnade både framåt och bakåt , tog mina halvhalter ordentligt och sänkte inte bara ner ryggen och sprang!
I uppvärmningen jobbade jag för att få han lång och låg även mycket övergångar . Sedan när han var fullt uppvärmd så började jag jobba med lite bommar och galoppombyten som han tycket är väldigt svårt!
Men i slutet kunde han faktiskt galoppombyten utan bom och utan att lägga världens kickar så jag håller på att flyga av xd
Har jobbat med galoppombytena innan så ni inte missförstår mig och tror att allt hände på ett ridpass xd

Men är väldigt nöjd med han idag , känns som han börjar gå rätt på rätt väg nu!
Älskade ponny!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0