Resultat!

Har varit i Värnamo hela dagen och tävlat med båda ponnierna!

Gabriel :


LB ( 1m ) : 8 fel, två ner.
Debut i 1 m , debut på regional nivå , debut på gräs.
haha , många debuter för våran del ;) Rev 2:an och sista hindret. I denna rundan hade han mycket att kolla på , var ganska ofokuserad och bongstyrig . Men han fick till några riktigt fina språng på vissa hinder.

Startade avd. B även om han är 8 år. Han är ju bara riden i ca 1,5-2 år så är inprincip som en ungponny.

LB ( 1m ) : 4 fel , ett ner.
ååååååååååååh :@@ vad arg jag blev! Jag fick start signal rider mot första hindret sen typ några meter innan jag skulle hoppa första hindet så ba:
- Avbryt!
Så fick tvärnita och rida åt sidan , fattade först inte vad som hände men sen ba , vi ber så hemskt mycket om ursäkt osv..  För de var nämligen inte klara med första hindret , men det konstiga var att de som höll på med hindret flyttade på sig och ställde sig åt sidan när jag fick start singnal .

Men sen efter att dom hade fixat första hindret fick jag ny start signal , fast denna gången trodd älsklingen min att han skulle göra så men då drev jag till så hoppade han men rev, sen gick han nolla resten! Heeelt klockren!
hihi , dom bakbena är inte att leka med ;)

Dock blev han lite tjurig i en sväng när han hade korsgalopp och han har inte riktigt lärt sig att byta ordentligt :) Men det fixade vi till snabbt ;)


Filur :

LA ( 110cm ): ute , trilla av.
Älskade lilla ponny , hoppade som en gud på framhoppningen och var verkligen super fin!
Hoppade bra och kom rätt på de hinder vi hann hoppa innan jag klantade mig!
Var en A:0 , alltså var det på tid direkt. Fick en bra sväng men planerade redan för nästar hinder innan vi had hoppat av och mina ben och Filur's ena halva var mer eller mindre vid bomstödet och min ponny är så klok och viker av dock var jag inte lika snabb och trillade av slog i axlen rejält sen fick jag jätte ont i ryggen :/

Hoppade iaf upp igen och tog några språng på framhoppningen och det kändes jätte bra och han hoppad sjukt fint!

Strök mig dock från MSVB med han , hade så sjukt ont i ryggen och mitt självförtroende var ju inte precis på topp , tycker då kan jag lika väl spara på han , dessutom vill jag inte riskera han!



Är ändå nöjd över dagen , Gabriel gjorde ett super jobb på sin första regionala och Filur är bäst , vad som än händer!



Kommentarer
Postat av: Sara Jansson

Synd att du ramla av!

2010-06-14 @ 22:14:29
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0