ang Filur .......

Tyvärr är det så att Filur har blivit sjuk!

Det har varit så att det har varit två andra hästar i stallet som har haft feber och inte ätit eller druckit något på ca ett dyngn.

Så vi har tempat hästarna för säkerhets skull nu och i går när jag kom upp till stallet hade Filur 40,1 som sedan höjdes till 40,5, men som tur är har jag världens bästa mamma och kunde fixa medecin.

Eftersom det nu är tre hästar som har blivit sjuka så vill helst inte vetrinärena åka och kolla på dom nu , dom gjorde ju självklart när den första blev sjuk!

Men Filur har iaf fått metacam igår som är som alvedon för oss ungefär.
Och i morse när jag kom upp hade han 39,9 och nu när jag åkte hade han 39,6 det är ju fortfarande mycket med det har ju gått ner nästan en grad sen igår kväll!


Som tur är har inte Gabriel fått någon feber än , han hade 38,1 både igår och idag .
pepparpeppar....

Och Filur har börjat äta nu , han hade ätit upp all sin kvälls mat och kraft men han hade inte ätit upp all sin morgon mat men nu när jag åkte gav jag han ljummen betfor som han älskade och även hans vanlig kraft och sedan så började han äta av sitt hö. Han såg även piggare ut på ögonen nu när jag åkte men jag ska ju upp kanske 2-3 gånger till idag och kolla till han!
Fast han är ju ganska trött i kroppen , det vet man ju sälv när man har jätte hör feber att man blir ganska matt och trött i kroppen!

Men nu blir det inga tävlingar på ett tag så det blir inget division 1 i västervik eller något i Helsingborg!

Men huvudsaken är att min älskling ska bli frisk!



Some people want it all
But I don't want nothing at all
If it ain't you baby
If I ain't got you baby
Some people want diamond rings
Some just want everything
But everything means nothing
If I ain't got you.








Kommentarer
Postat av: Anonym

men då kommer ju bankeryd förlora

2010-03-18 @ 19:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0