om jag fick en ända önskan....

...så skulle det vara att ge dig livet tillbaka.

Ditt liv blev alldeles för kort, du han inte visa alla vilken stjärna du var.

Jag har aldrig ridit en så frän ponny som du, aldrig skött en så snäll ponny som du, aldrig kommit till en tävling med inställningen "att nu jävlar ska vi vinna" men knappt någon annan ponny. Du var en ängel på tävlingsplatsen, på tävlingsbanorna, i skogen, på träningarna, på banan, i stalllet, överallt!

Om man inte har ridit Snow-Girl så kan man inte förstå känslan och framförallt glädjen. Du hade inget steg eller galopp, men du var ändå så jävla frän! Man kunde göra en perfekt öppna-sluta-skänkelvikning genom att bara luta lite åt ena hållet. Du fattade galopp bara man tänkte "galopp". Du kunde göra minst 10-15 galoppombyten på en långsida. Du vände på mindre än en femöring, jag minns en dag när jag trimmade på banan. Det låg travbommar och jag kunde vända in mellan dem och ridaöverbommen sen byta och vända mellan nästa, på 1 meter.

Du var pigg och busig, en riktig ponny! Den ända riktiga ponnyn som jag har fått rida och hoppa. Man kunde ligga stort och du bara trampade om, man kunde ligga nära och du skruvade dig.
Samtidigt som du inte var någon "maskin" så fort man inte red var det en nit, det lärde sig min syster som flög av 4 gånger på en träning. Vissa dagar stod du bara på bakbenen och galopperade på snedden och studsade, och som ni kanske har märkt så älskar jag heta och stutsiga hästar ;)

Jag tänker ofta på dig. Jag skulle vara på tok för lång för dig men jag önskar ändå att du fanns här. Att även om jag inte skulle kunna tävla dig så sulle jag åtminstone kunna få hjälpa Thea med dig och rida dig lite då och då. Åtminstone få se dig.

Jag försöker att tänka positivt och inte älta i det förflutna, tänka på hur saker och ting hade varit om hon hade levt. Varför vi hade alla hästar i samma hage. Varför vi inte kunde ha dem en och en, efersom det kunde hända att de sparkade. Varför vi inte tvingade skara/Vaggeryd att komma.

Jag visste att det inte fanns något att göra. Hon skulle inte kunna åka transport på tre ben, men ändå...

Jag är lyckligt lottad, jag är lycklig. Jag bor på mitt drömställe typ, jag har 2 underbara ponnys som jag älskar över allt, men ibland kommer den där känslan tillbaka. Det är som en liten tagg i hjärtat, eller ett litet sår. Som ibland svider och gnager, det känns som om någon pillar i ett öppet sår, fast i själen. Det låter löjligt men det är så. Ingen kan förstå känslan av att förlora en ponny om man inte har varit med om det själv.

Rest in peace Snow-Girl, jag älskar dig nu-då och föralltid (L)


Fast jag inte sett dig på så länge
Tänker jag på dig ibland
Det var nånting som fastnat på mig
nåt som aldrig helt försvann
Fanfanfan det skulle varit du
Fanfanfan det skulle varit du

Fick jag spela om partiet
Fick jag chansen en gång till
Fick jag vrida tillbaks tiden om dom gav mig en ny giv
Fanfanfan det skulle varit du
Fanfanfan det skulle varit du

Alla klockor, körer
Alla himlens orglar skulle varit för oss
Alla trummor och trumpeter
Alla sagor, alla under
Allt på en och samma gång
Fanfanfan det skulle varit du

Fast det var så kort romans
var det nåt jag borde ha förstått
Såna chanser kommer en gång bara
Aldrig att dom kommer två
Fanfanfan det skulle varit du
Fanfanfan det skulle varit du









Vinst LC+5



2:a LB+5 (LA omhopp.)


Thea & Snowie på BRK



hemskaste dagen i mitt liv.













har tyvärr inga andra filmer på denna datan....

Finasta Snow-Girl. Jag vill bara säga att jag aldrig någonsin kommer att glömma dig och att du fick mig att utveckla min ridning massa. Du fick mig även att känna mig säker och få självförtroende. Jag har och kommer alltid att älska dig. Jag vet att du har det bra där du är nu och jag hoppas att vi kommer få träffas igen.

REST IN PEACE UNDERBARA PONNY (L)





Kommentarer
Postat av: Loviiisa

Skit fin ponny!

2010-10-07 @ 19:58:45
URL: http://ponnyhoppryttare.blogg.se/
Postat av: Matilda

Så söt är den =)

2010-10-07 @ 20:07:15
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Anonym

R.I.P :(

jätte fint skrivet.

2010-10-07 @ 20:37:04
Postat av: Fredrika Fritiofssonfsson

Amanda du skriver så himmla fint om vär älskade lilla Snow-Girl man fäller en tår varje gång men läser något som du har skrivit. Snow-Girl kunde inte ha ett bättre slut än det som hon fick hos er. Hälsa familjen från oss Kram Familjen Fritiofsson <3

2010-10-07 @ 21:30:28
Postat av: Anonym

rip, usch så hemskt <3

2010-10-08 @ 01:24:01
Postat av: emeliehoppman

Jätte fin ponny och fint skrivet! Blev helt tårögd..

RIP :(

2010-10-08 @ 18:31:16
Postat av: hedda & thilia ♥

vännen<3

2010-10-09 @ 02:19:13
URL: http://heddajosefsson.blogg.se/
Postat av: Lovisa Guttman

åh. Satt med tårar i ögonen hela inägget, vet hur det känns. Rikigt fint skrivet, ja levde mig in.

Vi fick precis ta bort min underbara ponny. Ho låter lite lik Snow Girl, bortsett från att hon inte var riktigt lika lydg i dressyren... Men en vnnarponny.

Rest in peace.

2010-10-09 @ 08:31:06
URL: http://ponnytavling.blogg.se/
Postat av: Mattis

ååh beklagar djupt<3

2010-10-09 @ 23:23:15
URL: http://intend.blogg.se/
Postat av: ellen a

vet hur det känns att förlora en som står en nära. Det har snart gått ett år sedan vi fick ta bort min pärla :'( R.I.P .

2010-10-10 @ 10:37:59
URL: http://ponnyskutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0