Dagens ridpass!

Gabriel : Gick otroligt bra idag!
Var lagom framåt , lyssade både framåt och bakåt. Hade bara tänkt att han skulle gå lite lättare idag men blev ganska mycket galopp arbete så han ska gå lite lugnare imon istället.

Började med massa övergångar , skritt halt , skritt trav osv ... Och försökte hela tiden att få han att gå i samma form , blir lätt att han slänger upp huvudet och sänker ryggen . Men det gick jätte bra idag . Fick han att gå igenom ryggen och inte trippa iväg i mellan övergångarna heller. Sen red jag igenom några serpentiner och skänkelvikningar innan jag tog några varv i låg och lång form i galoppen . Sedan jobbade jag "upp" han i formen gjorde tempo växlingar och sedan lite mindre volter i varje hörn .

Sen travde jag av honom i lång och låg form så han fick sträcka ut ryggen. Tog självklart skrittpauser och så men skrev inte ut det xd



foto - http://hastfocus.blogg.se/

Filur : Blev ett lite kortare men intensivare pass för honom , började med att ha han lång och låg sedan kunde jag jobba ifrån det och göra skänkelvikningar,öppnor och slutor då lite högre i formen utan att han var spänd eller bara sprang iväg. Sen tog jag bara några varv i galoppen i lätt sits då han skulle sänka nacken men ha kvar samma kraftfulla steg .. :)

Sen travade jag av honom i lång och låg form och gjorde lite serpentiner mm ... :)
Även han var väääldigt fin !



Foto - http://hastfocus.blogg.se/


Kommentarer
Postat av: Loviiisa

Så fina ponnyer:) Kul att det gick bra!:D

2010-09-14 @ 14:48:27
URL: http://ponnyhoppryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0