En fasansfull dag..

..på många sätt!

För det första så väntrade något hemskt när vi kom ut i stallet..
Snowie bara stod i hagen när vi skulle ta in henne och Decibelle. När jag ska leda in Decibelle ser jag att hon är alldeles blodig och svullen på hoven. Jag antar att Snowie har sparkat henne, men hon går helt rent och när svullnaden är borta så kommer hon att vara som vanligt igen som tur är!

MEN! Snowie har däremot fått en rejäl spark och går bokstavligt talat på 3 ben :( Hon har så ont att hon inte kan röra sig och vänsterbak är 3 gånger så stort som de andra. Vi ville köra henne till Vaggeryd och kolla upp och röntga det men hon kan inte stå i transporten så vi väntar på veterinären. Hoppas att hon klarar sig! Annars vet jag inte vad vi ska ta oss till, Thea har gråtit konstant eftersom nu har hon ingen häst att rida på, Flash har haft fång, men är bra fast hon kan inte rida riktigt än.
Och Snowie vet vi just nu om man någonsin kommer att kunna rida igen, men hoppas att det inte är så himmla farligt!

Så nu har vi stängslat om hagarna och jag svär på att jag ALDRIG ska låta mina hästar gå med någon annan häst någonsin igen!!!!!!!!

Och som om inte det var nog med det så fick vi precis ett telefon samtal av morfar som sa att min mammas farmor har dött idag, så nu är alla ledsna för det.

Vad ska man säga..."it is just one of these days.."





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0