Färger på hästar!

Här kommer mina åsikter om vilka färger som JAG tycker passar på hästar, schabrak, luvor, täcken mm.

jag tycker att hästar passar i stilrena, jordnära och lugna färger. Såsom brunt, svart, vitt, marinblått och även rött (det är ju en klassik hästfärg).
Jag tycker att det är gräsligt med babyblått, knallrosa, orange och limegrön tillexempel.
Jag tycker helt enkelt inte att det passar till ridningen.

Jag tycker det är så mycket snyggare att ha tillexempel ett marinblått schabrak istället för ett turkost eller ett ljusblått! Tycker att det är såååå fult!

Exclusive horse weare och scarpa schabaken är fula! Inte marinblå, svart och brunt då..

En annan sak som inte är fint är övermatchning med starka färger. Ibland ser man ett ekipage med rosa träns på ponnyn, rosa schabrak, rosa huva, rosa spö och rösa tröja, INTE FINT!

Jag tycker inte heller att det är fint om man har svart sadel, svart träns, svarta senskydd, svart schabrak, svart huva, svart hjälm, svart väst, svarta stövlar och svart kavaj, det blir helt enkelt för mycket!

Jag tycker att man kan blanda lugna färger, tillexempel svart,brun & blå utan att det blir konstigt!
Det är fördelen med sådana färger, det går att blanda dem!
Jag tycker inte det ser konstigt ut att ha brun utrustning på hästen, svart utrustning till ryttaren och blått scharbrak. Däremot ser det gräsligt ut som en del har, ljusblå tröja, knallrosa schabrak, röda tretorn och grön hjälm (haha fina exempel :P).

HISS TILL DESSA SAKER:



Dessa Glen Gordon sett, lugna och jordnära färger! :)



Detta är också jätte fint!

DISS TILL DESSA:



sjukt fult!













Förlåt, men jag tycker inte att de är fina!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0